سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM            طراح قالب
یامهدی یامهدی یامهدی یامهدی یامهدی

خوش تر آن باشد که سرّ دلبران *** گفته آید در حدیث دیگران

موضوع امام مهدی (عجل الله فرجه الشریف) و قیام و انقلاب جهانی او نه تنها در کتاب های شیعه بلکه در فرهنگ اعتقادی سایر فرقه های اسلامی نیز بیان شده است. آنان نیز به وجود و ظهور مهدی (عجل الله فرجه الشریف) که از دودمان پاک پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم ) و از فرزندان حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) *1* است معتقدند، برای میزان باور اهل سنت به مهدی موعود (عجل الله فرجه الشریف) باید آثار دانشمندان بزرگ ایشان مراجعه کرد. بسیاری از مفسران سنی در کتاب های تفسیری خود تصریح کرده اند که بعضی از آیات قرآن به ظهور حضرت مهدی (عجل الله فرجه الشریف) در آخر الزمان اشاره دارد مانند فخر رازی *2* و قرطبی *3* .

همچنین اکثر محدثان ایشان ، احادیث مربوط به امام مهدی (عجل الله فرجه الشریف) را در کتاب های خود آورده اند که در میان آنها ، معتبر ترین کتاب های اهل سنت وجود دارد مانند صحاح سته و مسند احمد حنبل پیشوای مذهب حنبلی.

بعضی دیگر از دانشمندان اهل سنت در گذشته و حال ، کتاب هایی مستقل در موضوع امام مهدی (عجل الله فرجه الشریف) نوشته اند مثل ابو نعیم اصفهانی در مجموعه الاربعین و سیوطی در کتاب العرف الوردی فی اخبار المهدی (عجل الله فرجه الشریف).

در پایان این بخش از میان صدها روایت ، تنها دو روایت نقل میکنیم که در کتاب های مشهور و مورد اعتماد اهل سنت آمده است :

پیامبر اکرم ( صلی الله علیه وآله و سلم ) فرمودند : ( اگر از عمر دنیا تنها یک روز مانده باشد حتما خداوند آن یک روز را طولانی کند تا آنکه مردی از خاندان مرا در آن برانگیزد که هم نام من است .)*4*

و نیز حضرت فرمودند : ( مردی از خاندان من قیام می کند که در نام و سیرت شبیه من است . او جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد همانگونه که از ظلم و ستم لبریز گشته باشد.)*5*

 


نگین آفرینش

*1* المستدرک علی صحیحین جلد 4 صفحه 557

*2* التفسیر الکبیر جلد 16 صفحه 40

*3* تفسیر القراطبی جلد 8 صفحه 121

*4* سنن ابن داود جلد 2 حدیث 4282 صفحه 106

*5* معجم کبیر جلد 10 حدیث 10229 صفحه 83




ادامه مطلب ...

موضوع مطلب :

          
پنج شنبه 91 آذر 23 :: 4:35 عصر

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 2
  • بازدید دیروز: 6
  • کل بازدیدها: 17132
امکانات جانبی